Uwaga. Wszystkie zdjęcia można skalować, klikając w nie
Z perspektywy właściciela auta najpierw jest decyzja naprawa czy wymiana autoszyby. Oferujemy obie te usługi.
Z perspektywy warsztatu wymianę szyby poprzedza demontaż starej szyby czyli wycięcie szyby przedniej albo rozebranie tapicerki drzwi auta, by dotrzeć do szyby bocznej.
Wycinanie szyb czołowych - do tej czynności potrzebna jest współpraca dwóch osób.
Zdjęcie po lewej: wycinanie uszkodzonej szyby przedniej z karoserii samochodu z jednoczesnym odzyskiwaniem uszczelki - po powiększeniu zdjęcia wyraźnie widać starannie chronioną uszczelkę.
Zwykle kosztowna uszczelka szyby czołowej nadaje się do ponownego montażu. W sytuacjach kiedy jest inaczej, oferujemy nowe uszczelki z naszego magazynu.
W magazynie mamy także duży wybór szyb do większości popularnych modeli aut, dlatego zdecydowaną większość wymian szyb możemy wykonać w czasie kilku godzin.
Natomiast szyby na zamówienie otrzymujemy w ciągu jednego dnia roboczego.
Posługujemy się specjalistycznymi narzędziami oraz akcesoriami, które pozwalają zachować taki rygor technologiczny jaki wymagany jest przy montażu fabrycznym pierwszej szyby.
Stosujemy zmywacze, podkłady i kleje do szyb renomowanej marki Teroson oraz niezbędne, w różnych modelach aut, akcesoria, np. podstawki, spinki do listew, gąbki dystansowe lub żele do sensorów.
Sprzedajemy nowe szyby renomowanych producentów - firm Pilkington, Nordglass, Saint-Gobain Autover (Sekurit). Wszystkie te szyby posiadają homologacje europejskie.
Po demontażu szyby należy oczyścić z pozostałości starego kleju gniazdo, w którym osadza się nową szybę. W starszych samochodach, w miejscu osadzenia szyby może występować korozja. Jeśli nie są wymagane naprawy blacharskie, czyścimy ogniska korozyjne i zabezpieczamy uszkodzone miejsca sprawdzonymi środkami antykorozyjnymi. Dokładne przygotowanie gniazda szyby czołowej pozwala precyzyjnie umieścić np. podkładki lub gąbki dystansowe wymagane w niektórych autach.
Nową szybę należy oczyścić i odtłuścić, następnie położyć pokład i dopiero wtedy tłocznią pneumatyczną nakłada się klej na szybę (środkowe zdjęcie poniżej).
Nakładanie kleju na karoserię (ostatnie zdjęcie poniżej) wykonujemy tylko wtedy, gdy dany model auta tego wymaga.
Dokładne położenie firmy na terenie dawnej bazy PKS-u pokazuje strona <dojazd>